Dag 1

2010-05-07, 08:43:49 / Kategori: Sockeravvänjning/detox
Gårdagen gick faktiskt ganska bra. Trots att jag åt en rejäl frukost blev jag lite hungrig framåt 10.00, jag brukar dock inte bli hungrig då så det var nog en engångsförteelse!
Så jag höll mig fram till lunch och åt resterna från middagen innan (fläskkotlett) och till middag blev det gorgonzolaköttbullar.
Blev godissugen framåt 21 när vi satte oss vid tv:n och skulle se film men då tog jag ett glas coca-cola zero och det hjälpte.. Vet däremot inte vad som är bäst, coca cola zero med alla tillsatser eller godis med socker ;P

Ska snart lägga upp receptet på gårdagens middag.

Li

Well, läsk är kanske inte så bra det heller. Men man kan ju inte sluta med allt ;O)

Jag tycker det var riktigt strongt gjort av dig!

heja,heja! =O)



2010-05-07, 11:57:25 URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com

Meggie

Hej!

Tycker du är superduktig som vill ta bort sockret. Ett tips har jag till dig, läs Bitten Jonssons bok "Sockerbomben". Jag såg på en av dina bilder att du dricker multivitamindryck, det är väldigt mycket socker i dem. För att bli av med ditt sötsug ska du verkligen minimera snabba kolhydrater i din kost, ät långsamma kolhydrater till frukost, mellanmål och lunch och därefter äter du mer protein. Ät inte efter kl 19 på kvällen OM du inte har tränat och låt gärna ditt sista mål bestå av endast protein, ett kokt ägg eller något sådant.

I vilket fall som helst, heja dej! du kommer klara detta galant.

Om du har frågor kan du bara maila mig, jag är utbildad kostrådgivare och hjälper gärna till.



:) Meggie

Meggie

Glömde säga en sak.



Ät var tredje timme! På¨så sätt håller du blodsockret i rätt nivå hela dagen och kroppen blir inte lika sugen på socker/kolhydrater framåt kvällen.



Lycka till!

Evelina

Gammalt inlägg, jag vet. Och vid det här laget kanske du vet att light-läsk inte är farligt? Det kan du i princip dricka hur mycket som helst av! Skitbra om man är en sån som jag som älskar läsk.



Sv: Jag är ingen abborr-älskare. Kul att fiska men inte att äta. Men får väl hitta på något framöver.



2010-08-16, 14:25:41 URL: http://cuteewe.blogg.se/

Evelina

Fast aspartam och sukralos är ofarligt om man inte får i sig flera kg (vilket motsvarar tonvis lightläsk) varje dag. Jag har till och med frågat en professor som kan sådant. Socker behöver man däremot extremt lite av och ger onödig energi. Dock håller jag definitivt med dig om att riktig läsk är så mycket godare än lightläsk. Men nu försöker jag hålla mig till det på helger och i små mängder.



2010-08-16, 15:26:07 URL: http://cuteewe.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?