Tips till alla som har: sockerberoende, övervikt, ADHD, Diabetes, Hjärtproblem eller något annat problem

2010-06-30, 13:12:23 / Kategori: Om LCHF
Jag är helt i chock!
Jag har börjat idag med LCHF och har därför suttit ganska mycket på ett väldigt stort forum för LCHF:are, dvs KolhydrateriFokus.
Satt och läste lite och hittade denna tråd. Och jag är helt i chock!

Tråden handlar om en kvinna som under många år lidit av bl.a ADHD och Bipolär sjukdom. Hon hade varit hos läkaren och han hade tipsat om att testa en LCHF diet. Efter endast 3-4 månader mår hon så bra att hon, i samråd med läkare naturligtvis, bestämde sig för att sluta/trappa ner på hennes mediciner! Dessutom hade hon haft diverse ledproblem, sockerberoende m.m och det är nu som bortblåst!


Läs, snälla.


Jag har även köpt en bok av Dr. Annika Dahlqvist som heter "Doktor Dahlqvists LCHF Guide & Kokbok" som är en väldigt, väldigt bra, lättläst och inspirerande bok. Hon berättar bl.a om alla hennes problem med jojo-bantning, självmordstankar, ledproblem, övervikt m.m som nu också är helt borta efter LCHF dieten!
I boken skriver hon även om fall om t.ex personer med magproblem, hjärtfel/problem, depression, tandhälsa, blodfetter, migrän, diabetes och till och med minskad sexlust!
Herregud, LCHF verkar hjälpa för allt!




Så som ni säkert förstår har jag nu slutat med Viktväktarna och börjar med LCHF istället men jag kommer givetvis fortsätta lägga upp goda recept och hoppas att ni följer med mig på min resa och att kanske flera hänger på också?

xtina

dela gärna med dig av goda LCHF-recept!:)

Jag har själv gått på det men pga sjukhusvistelser (där kolhydrater typ inte gick att utesluta) blev det kaos med magen:(



Och du, broccoli/blomkålsmos är jättegott!:)

Ägghalvor med dill,räkor och majonäs med...åh nu blev jag hungrig!:)



2010-07-01, 14:23:00 URL: http://receptexpressen.blogg.se/

Emelie

Den där tanten påstod att med hennes kost så kunde man inte bli sjuk av svininfluensan. Jisses. Hon har nog glömt bort att potatisen gjorde så att många kunde skippa sjukdomar i Europa, när den kom hit på 15-1600-talet.



2010-07-01, 16:00:40 URL: http://emelievanamnet.blogspot.com

KäckaBecka

Det här låter himla spännande. Eftersom jag själv har hållt på med GI ett tag, till och från ifs :P Kan man få lite bra recept och inspiration här :) Ha en fin kväll!



2010-08-08, 18:20:05 URL: http://kackabecka.se

Evelina

Alltså från början tyckte jag det var häftigt med Dahlqvist som rekommenderade den här kosten, läkare och allt (Jag är själv en termin från läkarexamen). Men allt förtroende sjönk för henne i samma veva som hon sa att man inte skulle vaccinera sig mot "Nya influensan" och inte behövde gå på mammografi om man åt LCHF! Tror dock fortfarande på idén med LCHF, men tror inte på Dahlqvist. Skam för läkarkåren!



2010-08-16, 16:48:26 URL: http://cuteewe.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?