Svar på tal

2010-04-22, 11:53:29 / Kategori:
Jag måste svara såhär i och med att hon inte angivit någon bloggadress.

Kommentar på  inlägg Weight Watcher rules
"Hmm röd mjölk? Du skriver recept med 15% fetthalt i creme fraichen, men tycker man ska undvika röd mjölk som innehåller 3% fett? Mjölk dricker iaf inte jag i så stora mängder så att jag blir fet av det...bättre att undvika chipsen & dipen då...
//Jenny"



Svar: Jag skriver röd mjölk eftersom jag anser att det är bättre att dricka grön eller blå mjölk istället för den feta röda mjölken, eftersom de ändå smakar väldigt lika. Du kan dricka mer blå mjölk än röd för samma antal pp.
Sedan finns de de som dricker mängder, och då menar jag STORA mängder, av mjölk och då är det alltså bättre att dricka "light-varianten".


Som en jämförelse:
4dl röd mjölk =  7PP
4dl blå mjölk = 4PP
Fundera på det!


Du kan inte jämföra creme fraiche och mjölk med varandra eftersom det är två helt olika produkter. Cremefraichen som har en fetthalt på 15% är LÄTT, vanlig creme fraiche har 34%.


2dl creme fraiche 34% = 18,5PP
2dl creme fraiche 15% = 9PP






Nu, dags för lunch! :) Ät gott människor ;)



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?