Soyalövbiff med Curryannanas

2010-05-18, 18:16:13 / Kategori: VV Recept ProPoints(PP)
Detta är det godaste jag ätit på väldigt länge. Passade perfekt tillsammans med lite avokado!! =)



5 portioner
400g lövbiff
250g haricot verts, frysta men tinade..
En hel annanas, färsk
1tsk curry
2 klyftor vitlök
3/4 dl soya
½dl olivolja
1/3 tsk sambal oelek
2 avokados
Tomater



1. Ta fram haricot vertsen och låt tina.
Blanda olja, soya, hackad vitlök, 1krm svartpeppar i en plastpåse

2. Strimla lövbiffen och lägg ner i påsen. Blanda ordentligt och knyt ihop påsen men se till så det inte är luft kvar i påsen. Låt vila minst 15 min men knåda gärna påsen lite då och då!

3. Medans kan du tärna avokado och skära tomater eller annan grönsak. Sen dela upp annanasen på 8 delar (på längden) och glöm inte att skära bort rotstocken och skalet.

4. Stek annanasen 2-3 min och pudra över curryn. Lägg undan.

5. Häll sedan lövbiffen i en annan panna (eller i samma men utan annanasen)
Låt puttra 2 min och tillsätt haricot vertsen. Låt puttra tills de inte är varma även i.


Gott med ris till, men tänk på pointsen om du är viktväktare!

............................................................................................................................................
Svårighetsgrad: Medel
Smaklökar: Jättegott                                           Antal propoints per portion: 7
Tid: 30min     
............................................................................................................................................

PRISLAPP: cirka 35kr per portion


Naima

kjempe pen blogg! elsker den! : ] kjempe fine bilder



2010-05-24, 19:14:02 URL: http://www.konkret.blogg.no

Robin

Det såg riktigt gott ut!



2010-06-13, 12:04:15 URL: http://robinwinberg.blogspot.com

Theréz

Såg jättegott ut!



2010-06-21, 17:25:15 URL: http://therez.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?