Sockeravvänjning

2010-05-06, 08:28:41 / Kategori: Sockeravvänjning/detox
Mitt absolut största problem är mitt socker/godisberoende som inte vill gå bort vad jag än gör.
Nu har jag i alla fall lyckats dra ner lite på kvällsätandet av godis och dessutom ersatt det vanliga godiset med viktväktargodis som är mycket bättre eftersom du inte behöver äta lika mycket.
Men jag är ändå inte helt nöjd. Jag vill kunna vara utan godis en hel vecka utan att behöva känna något sug, så därför tänkte jag köra en "detox"-kur på mig själv under en vecka och se hur det går.

Jag går inte efter någon speciell kur utan jag tänkte som så att när jag äter MAT får jag äta tills jag är Helt mätt, kanske t.o.m proppmätt så jag inte behöver känna suget/hungern senare. Jag äter mig nästan alltid mätt, men inte proppmätt. Om ni förstår hur jag menar :)

Jag tänker också att det är ju bättre att jag äter mat för extra pp, än godis, chips, bakelser osv.

Jag ser till att uppdatera varje dag och kommer vara helt 100% ärliga mot er.

Om någon annan gjort något liknande tar jag tacksamt emot feedback och tips ;D

Li

Jag hade förr ett godisstopp på ett år, jag åt iofs tyvärr annat med socker under tiden (glass och snacks, lite fikabröd) men det vart inte samma mängd.

Godis är min största "vän och fiende" om du förstår vad jag menar.

Därför jag klarade stoppet var för att jag hade fint stöd av min sambo +att han faktiskt gjorde det hela till ett vad. om jag klarade det (vilket jag gjorde) så betalde han mitt körkort (vilket han gjorde) och då blev det mycket, MYCKET mer motiverande.

Men sen började jag igen...

MEN jag är säker på att du kommer klara det, du verkar ha energin!

Lycka till! =O)



2010-05-06, 08:53:52 URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com

Natta

Vilken bra ide!

Sitter med min lilla dotter och har fredagsmys. Jag har ätit godis och chips samt druckigt saft och känner mig för mätt och satt just och tänkte på att det måste bli en ändrin med godisätandet.

Jag ska nog ta och testa en vecka (till att börja med) utan socker.

Lycka till



2010-05-07, 20:17:37 URL: http://mammanatta.com

magdalena

Drick ett glas vatten när du känner sötsug! Det kan vara att du egentligen är törstig som du känner att du vill ha något sött, funkar varje gång för mig!



2010-08-09, 14:59:43 URL: http://zixtens.blogspot.com



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?