Ostmacka med yoghurt och juice

2010-05-06, 15:28:44 / Kategori: VV Recept ProPoints(PP)
Dagens frukost blev alltså förhållandevis rejäl och med många pp för att jag skulle slippa bli hungrig under dagen.
Behövs nog inget recept egentligen men lär skriva ner innehållet så propointsen stämmer!



Receptet för fär 1 person:
1st Pågen råga bröd
1tsk smör t.ex bregott (om du vill, vill du inta ha smör på smörgåsen kan du dra bort 1pp)
2 skivor ost max 17%
1½ dl lättyoghurt ex. blåbär eller hallon
3/4dl müsli (t.ex viktväktarna frukt och bär)
2dl Eldorado vitamindryck





............................................................................................................................................
Svårighetsgrad: Lätt
Smaklökar: Gott med frukost                                          Antal propoints per portion: 9
Tid: 5min       
............................................................................................................................................



NOTES: Och faktiskt - frukosten är dagens viktigaste mål så försök ät även om du inte är någon morgonmänniska eller inte tycker om mat på morgonen, det gör inte jag heller! Men ett tips är att gå upp lite tidigare än vad man brukar så man hinner vakna framför t.ex datorn eller tvn och sedan göra frukost. Mysigt på morgonen när ingen annan är vaken och sitta och titta på tv :)

Li

Den frukosten såg god ut! själv kör jag ett gammalt viktväktarsystem (när jag kör) och då är dessvärre bröd massa points..alltså inte brödfrukost så ofta;)

ang. godis breaket så började jag igen med godiset. det var inte lika gott och gjorde så ont i tänderna faktiskt då jag åt de första bitarna. Men sen var jag fast igen... blev lite inspirerad av dig dock och funderar på ifall jag inte skulle köra ett uppehåll igen...men det är så svårt!

Ska du köra fritt från allt sött, eller bara godis?

tex, fikabröd eller glass är ok men inte "godis"? =O)



2010-05-06, 15:36:37 URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com

Kashaya

Gjorde faktiskt den där fläskkotletterna i sås redan idag, supergott.=)



2010-05-06, 22:24:24 URL: http://kashaysblogg.blogspot.com



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?