Gorgonzolaköttbullar

2010-05-07, 12:55:26 / Kategori: VV Recept ProPoints(PP)
Som det kanske märks tycker jag om krämig och färgglad mat ;D Men man ska ju njuta, eller hur?







Receptet är för 3 stora portioner. (cirka 25 köttbullar)

500g nötfärs max 10%
2 äggulor
1½ mask salt
2krm svartpeppar
30g gorgonzolaost
2,5dl oatly iMat
En skvätt soya
½ gul paprika
½ burk majs
5cm gurka
½ liten röd lök



1. Blanda köttfärsen noga med kryddorna och äggulorna. Gör rulla sedan bollará omkring 2cm/st

2. Stek köttbullarna i cirka 15 min i medeltempratur, så det blir en yta på dem också.
Medans gör du iordning grönsakerna.

3. När köttbullarna tillsätter du oatly, gorgonzola och soya. Smaka av med salt och peppar. Låt puttra, gärna under lock 4-5min

4. Klart att servera


............................................................................................................................................
Svårighetsgrad: Medel
Smaklökar: Mycket gott                                           Antal propoints per portion: 9
Tid: 40min       
............................................................................................................................................

PRISLAPP: cirka 18kr per portion ( exkl. kryddor och standardvaror)


Li

Jag tycker du har en sån härlig blogg med massa goda recept och bilder, blir väldigt sugen! =O)



2010-05-07, 16:42:18 URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?