Fläskkotletter med god sås

2010-05-05, 19:46:19 / Kategori: VV Recept ProPoints(PP)
En väldigt god maträtt, perfekt om du vill ha något lite lyxigare att
bjuda på men kanske inte har råd eller idéerna "tryter" :)









Receptet är för 5portioner.

1000g benfria fläskkotletter (gärna med överflödigt fett bortskuret)
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 gul paprika
1 köttbuljongtärning
2,5dl oatly iMat (min nya favorit ;D)
3 tsk paprikapulver
1,5 tsk salt
2krm svartpeppar
7,5dl majs från green giant
Gurka eller annat valfritt tillbehör!

1. Skär bort överflödigt fett på kotletterna och lägg i stekpannan på medeltemp.

2. Skär ner löken och vitlöken (vitlöken delar du bara  på 2-3delar) Lägg i i pannan tillsammans
med köttet. Vänd köttet.

3. Skär ner paprika i mindre delar och lägg i i pannan. Vänd. Krydda.

4. Tillsätt oatly och smula ner buljongen. Låt allt puttra 5-10 min, gärna under lock. Servera!


............................................................................................................................................
Svårighetsgrad: Medel
Smaklökar: Mycket gott                                           Antal propoints per portion: 7
Tid: 25min       
............................................................................................................................................

PRISLAPP: cirka 20kr per portion ( exkl. kryddor och standardvaror)





PS. Fick inte alls till bilderna :(


Isabelle

Vad kul! :) Hoppas du tycker om den :)



Det där ser jättegott ut!



2010-05-05, 20:15:08 URL: http://issafashion.blogg.se/

Rebecca

SV: Absolut! Har lagt till dig nu, säg till när du gjort detsamma! :D



mmh, det där ser gott ut! :)

Kram



2010-05-05, 21:00:00 URL: http://xoxbex.blogg.se/

Kashaya

Åh det där måste jag testa, min man älskar fläskkotletter och de där lät ju supersmarrigt.



2010-05-06, 17:17:20 URL: http://kashaysblogg.blogspot.com



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?