Färggrann fiskgryta

2010-05-17, 19:26:23 / Kategori: VV Recept ProPoints(PP)



3 ganska stora portioner
250g (1 pkt) torsk, fryst
2 morötter
2dl sockerärter
1 fiskbuljongtärning
½dl morotsjuice
1dl oatly iMat svart
Dill (fryst eller färsk, mängd efter smak men cirka 1 msk)


1. Börja med att skala och skära morötterna i medaljonger eller tärningar.  

2. Lägg i morötterna i en större kastrull, och koka cirka 10-15 min, eller tills de är lagom mjuka.

3. Koka samtidigt fisken i en annan kastrull enligt anvisningarna på paketet. 

4. När cikra 3-5 min återstår på morötterna tillsätter du sockerärtorna.

5. Gör en sås genom att blanda oatly, fiskbuljong och morotsjuice i en kastrull. Smaka av med dill, salt och peppar.

Servera allt tillsammans :) Passar absolut bäst till potatis, men tänk på pointsen!

............................................................................................................................................
Svårighetsgrad: Medel
Smaklökar: Gott                                           Antal propoints per portion: 3
Tid: 25min     
............................................................................................................................................

PRISLAPP: cirka 20kr per portion


Li

Du,av ren lathet så frågar jag här istället för att leta;O)

Men du har inte ngt recept på lax? som du tycker är gott? Jag äter själv inte fisk men min sambo gör så jag skulle vilja göra ngt som är gott =O)



2010-05-17, 20:51:12 URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?