Misslyckande nr 389734875

2010-07-30, 14:05:29 / Kategori: Allmänt
Jag är en otroligt slarvig, oregelbunden tjej som verkligen behöver hjälp.
Jag har försökt äta efter LCHF, Viktväktarna, Naturdiet och dyl och varje gång jag börjar äter jag enligt det 1-2-3 veckor och går ner något kilo men varje gång händer något som gör att jag slutar. T.ex att jag blir sjuk, åker till en vän/familj och äter middag där och då blir allt tok igen och jag fortsätter med att äta godis/chips eller inget alls på dagen.
Samma gäller träningen. Jag har varit en väldigt aktiv tjej, dansat, gymmat m.m men sen blev jag "sambotjock", slutade träna, skulle fortsätta igen - började träna ett par gånger i veckan men blev sjuk, hunden dog, trassel på jobbet etc etc och jag kommer inte igång igen. 

Ärligt talat är det nog första gången jag erkänner det här, men jag hoppas någon här kan hjälpa mig. 
Jag behöver motivation. Någon som säger varje dag "ja, nu ska du göra det här och det här och du SKA göra det"

Suck.. 

Jag väger idag 61 kilo, 163cm lång.
Lår: 56cm
Midja: 73cm


Mitt mål skulle vara att väga 53 kilo som jag vägde innan jag blev sambotjock. Få en vältränad slimmad mage utan bilringar, armar utan gäddhäng och ja, det där vanliga.
Jag vill må bra. Idag har jag ständig magkatarr, problem med rygg och handleder. Mår inte bra.

För stunden har jag ingen möjlighet att gå på gym eftersom jag har en hundvalp jag inte kan lämna ensam så lång stund än. Däremot kan jag cykla, motionera på olika sätt och givetvis "styrketräning" här hemma..



jaja, Nu vill jag komma igång med riktig träning och kost. Kan någon snälla pusha mig? Eller komma med tips/egna erfaranheter!?

Annso

Ja, jag har samma problem. Dock skulle jag behöva gå ner 30 kg, så du har det lika lättare. Kanske skulle det gå bättre om man sporrade varandra?



2010-07-30, 14:27:01 URL: http://towhatcost.blogg.se/

Artemis

Jag vet inte...

Kanske om du börjar med att ställa mindre mål som du ska nå före de "större"? Hellre att du gör något litet än ingenting, eller hur?

Viktigt också att peppa sig själv för det man faktiskt gjort, hur lite det än är. Mycket viktigt att komma ihåg och göra det! Annars ser man jämt det man inte har gjort och känner sig alltid misslyckad... (och följaktlingen tappar motivationen)

Det var lite tips från mig i hopp om att de ska göra nytta...

Känner du att de inte passar dig är de kanske inte det du behöver så det bara att ignorera =)

Ha det så gott!



2010-07-30, 14:38:25 URL: http://kanjagblifrisk.wordpress.com

Anneli

Det måste vara nån mening med att jag råkade snubbla in på din blogg!! :D (Jag är en sån där som tror att det finns en mening med saker och ting!!) ;-)

Jag kämpar också med vikten, men har mååånga fler kilo att gå ner än du har...! Men; det är ingen tävling!! :D

Jag äter LCHF sen ett drygt år tillbaka och gick ner 8 kg de första 3½ månaderna - men har sen dess typ stått still!! Inget kul alls!! MEN: maten är ju sååå himla god och jag mår bra på den och därför fortsätter jag!! Du kanske skulle ge LCHF en chans till?! De allra flesta går ju faktiskt ner på det!! Om du orkar och vill så kan du läsa min blogg som mer och mer kommit att handla om min kamp mot kilona! Jag har precis börjat ta ett krafttag mot övervikten, och vi kanske kan peppa varandra?! Det vore kul!!

JAG tänker dock inte lägga ut vikt och mått på mig själv, men kan ju avslöja att jag har typ en så där nästan 50 kg att gå ner om jag skulle nå min drömvikt...!! Men jag nöjer mig nog med 40 kg ner...!! Det är vad jag satsar på i alla fall!!



2010-07-30, 15:55:05 URL: http://anneli-in-da-house.blogspot.com

Cecilia

Hej!

Jag är en som har gått ner ca 15 kilo och det gjorde jag med hjälp av att jag drar dragkamp. Dragkamp är en viktbaserad sport som gör att man måste hålla en speciell vikt och man får inte väga för mycket för lagets skull osv. Det har hjälpt mig att hålla den vikten jag har och till och med gjort så att jag går ner i vikt eftersom laget måste väga en speciell vikt. (och nej det är inte hetsbantning utan man tar de kilon man kan och alla hjälpts åt) så mitt tips är att du kanske ska börja ägna dig åt någon sport som är viktbaserad. Eller så ska du bara hitta det som du tycker är roligt. Och man FÅR unna sig när man blir bortbjuden och visst när det är jobbigt eller man är sjuk så KAN man ta något gott. Men ge inte upp! =D



2010-07-30, 21:15:42 URL: http://www.metrobloggen.se/finlandia

cecilia

Ja men det var väl jättebra! =) Allt är mycket bättre när man har någon och något som sporrar en =) skriv och säg hurdet går för dig och så får du höra av dig om det är något, kanske har några tips och idéer i bakfickan som kan hjälpa vem vet =)



2010-08-01, 11:10:12 URL: http://www.metrobloggen.se/finlandia

cecilia

Proteintillskott är ett bigt NO, NO!

Vi tar inga prepartat så sätt som bygger och förstärker eftersom muskler väger (nu talar jag ju bara för min egna sport eftersom vi väger oss och kan inte väga för mycket)

Har precis varit på ett landlagsläger där en dopingkontrollant var och informerade. Det viktigaste han sa var att alla livsmedel i sverige måste ha en innehållsförteckning på vad EXAKT som finns i livsmedlet. Där emot (här kommer det bästa) alla de saker så som proteinshaker, bars, vitaminer osv klassas som naturläkemedel och behöver därför inte skriva exakt allt som är i. Så det kan vara tonvis med socker och sötningsmedel och till och med fiskrens i dessa. Så nej inga proteinpulver och ska du ha dessa (mot all förmodan) så ska du köpa dessa på apoteket, vårt landlag får också ta det som är av märket dahlblads.

Sen har vi ju dessa nutrilett, alevo naturdiets shaker och bars. också samma sak jag har gått på sånna inför invägning nu i kanske 4 år och fick hoppa på lite kuratorhjälp för att jag var för fixerad på just dessa. Don't go there är mitt tips. Jag fick lära mig att äta mat igen, inte det roligaste. Men om du mot all förmodan (igen) ska ha såna produkter köp dessa på apoteket och ät c-vitamin under startan för du kommer att bli sjuk (förkyld) annars, tro mig.



Det tog mig kanske 4 år att komma underfull med att mat är det bästa du kan äta när du ska gå ner i vikt för du vet vad som är i det. Nu blir du ju inte dopingtestad stup i kvarten men tänk bara på hur mycket skit det finns i dem.



Hoppas att jag inte låter för negativ nu när det gäller sånna saker men tänk såhär: En fräsh sallad med en härlig kycklingbit och lite dressing till eller en shake som innehåller lika mycket näring vad äter/dricker du helst? =)



Nu har jag varit jättetjatig men jag fick skriva av mig vad jag tycker i alla fall =) Hoppas du orkar läsa. Det är bra att fråga mer om du vill, svarar om jag kan =)



2010-08-01, 11:46:47 URL: http://www.metrobloggen.se/finlandia

cecilia

Speciell diet gör jag inte utan jag kör väl någon form av LCHF diet (men den heter cecilia dieten, lev och ät gott ;)). Protein och grönsaker. Skippar kolhydraterna. Och ja det är väldigt god mat =) Sen så ser jag till att inte äta för mycket av det goda heller. Men där emot så kan man få ta sig ett chips ibland eftersom jag rör mig minst en timma varje dag. Jag försöker att komma ihåg att man ska njuta av livet också. Men det finns ju som sagt en lite gräns på vad jag stoppar i mig =)



Jag äter mycket oopsie pizza. Men skaldjur eller ost och skina på. Så att den bir riktigt matig det med sallad och en klick creme fraishe är något av det bästa =)



Frukosten så brukar jag ta en smoothie med frysta bär, mjölk och vanlijyoghurt i. Där i brukade jag blanda i en shake påse men som sagt har tagit bort allt sånt nu =)



Jag tycker också mycket om kaffe så en stor kopp kaffe tar jag ganska ofta om jag inte hinner äta innan ett gympass. och nej det är väl inte den bästa laddningen men det är ju bara sååå gott =)



Vad är det för tävling ni har hittat på? Blev ju lite nyfiken =)



2010-08-01, 13:14:18 URL: http://www.metrobloggen.se/finlandia



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?