Today's Breakfast! Oopsies

2010-08-02, 20:31:46 / Kategori: Allmänt
Hittade ett recept här på Oopsies som var jättegott! Jag tycker att smaken påminner lite om Scones nästan, men konsistensen är ju en annan. Gick snabbt, enkelt och blev gott.
Jag åt dessa imorse, ena med bregott mellan/kokt skinka från Pärsons och andra med Creme Bonjours grekisk vitlök/gurka. Åh vad gott! den där morgonmackan har jag saknat med LCHF men nu behöver jag inte känns så längre :)




Kopierar här in receptet på Oopsies också för de som inte orkar klicka på länken;

Du behöver:
3 ägg separerade
1 dl (85g) philadelphiaost
nypa salt

Hur gör jag?
Vispa äggvitorna med nypa salt, hårt. I separat bunke vispa philadelphiaosten med gulorna och ev. tillsatser. Vänd försiktigt i gulorna i de vispade vitorna.

Klicka sex Oopsies på smord bakplåt och baka i 150 graders ugn c:a 30 min.



En sats ger 2g kolhydrater, 27,9g protein, 41,4g fett. Perfekt och man behöver inte vara rädd för att äta dem :)

Linnea

Det där såg gott ut, kanske man ska testa trots att man inte äter LCHF? :) Eller kanske blir dumt för min viktnedgång att blanda dieter.. hum..



2010-08-07, 18:43:46 URL: http://stegdagboken.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?