Middag på Max? Hur med LCHF?

2010-08-04, 11:58:39 / Kategori: Allmänt
Jo tack, det har jag också undrat..

Igår var vi tvugna att äta något snabbt och enkelt, jag hade ingen lust att stå och laga mat heller. Så då prövade jag Max's Low carb burgare. Egentligen är de som en helt vanlig burgare men med salladblad istället för bröd. Riktigt god måste jag säga och ett bra nödalternativ. Sen vet jag att ett det är diverse tillsatser m.m i dressingen men sen lär man ju dra en gräns någonstans!

Man får försöka tänka som en "läsare" kommenterade till mig "tänk på vad du gör istället för på det du inte gör"... Då är ju bättre att äta en burgare med salladsblad än med bröd, om man nu måste? Eller har jag inte rätt?
Det tycker i alla fall jag var en väldigt bra kommentar jag fick!



Priset är 65 kr för hela målet.

m a t i l d a

sv' okej tack för svaret :D allt bra ?



2010-08-04, 13:16:30 URL: http://sparklegirl.blogg.se/

Artemis

Mmmmm, gott med hamburgare! =D

Jag har också provat denna LCHF hamburgare på max och tyckte den var himla god! Den var dryg dessutom, jag trodde jag skulle få en mini hamburgare med lite tråkiga salladsblad men blev positivt överaskad!

Enda nackdelen, som du också sa, är att jag tror att det är socker i dressingen och jag är närmast allergisk mot socker så det hjälper inte att det är bara små mängder för min del. Men det gör nog inget för en LCHF-ätare tror jag eftersom det är mängden som avgör i det fallet.

Egentligen är det inte så dålig mat, tänk: sallad, kött och en fet dressing... Det är ju som att äta en sallad =)

Kramar!



2010-08-04, 15:18:09 URL: http://kanjagblifrisk.wordpress.com

Linnea

sv; aa okej jag förstår =)



2010-08-04, 16:38:10 URL: http://liasplace.blogg.se/

Anneli

Innan jag började med LCHF åt jag den vegetariska burgaren lite då och då - den är så himla god tycker jag!!

För ett par veckor sen var jag på Max igen och tänkte att jag kunde ta en sån burgare fast utan bröd och det gjorde jag. MEN: väl hemma igen gick min man ut på Max hemsida och kollade hur mycket kolhydrater det är i den vegetariska burgaren, sen sa han till mig att INTE kolla.... Det var tydligen ganska mycket även utan brödet! Suck Det är inte lätt att leva på vegetarisk LCHF!!



2010-08-05, 22:38:49 URL: http://anneli-in-da-house.blogspot.com

Doc dandy

Jag brukar byta ut dressingen mot majonnäs, eftersom det är socker i dressingen. Och sedan ta en sallad istället för bönor, då bönor kan innehålla lite för mycket kolisar, men det beroro ju på hur mycket man har fått i sig innan och hur mycket man planerar att få i sig efter. :)



2010-08-19, 19:29:49 URL: http://www.docdandy.com



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?