Weight Watchers rules

2010-04-19, 18:16:58 / Kategori:
Lite enkla regler:


En lagom middag innehåller från 6 till 12 propoints.
Samma med lunch.

Ett bra mellanmål innehåller 0-4 propoints.


En bra frukost från 3-7 propoints.




Det är inga som helst problem att äta efter viktväktarna även om du är normalviktig eller dyl. Viktväktarna är snarare en livsstil än en bantningsmetod, anser jag!
Det är ett väldigt bra sätt att ha översikt över hur mycket du egentligen äter en dag.


En vuxen kvinna bör äta 25-35 points per dag.

En Vuxen man cirka 35 per dag.

Men allt detta beror på hur aktiv du är, vikt, längd, ålder och så vidare. Jag skulle därför rekommendera dig att gå med i viktväktarna online för att få veta hur många propoints per dag du BÖR äta.



Undvik väldigt feta produkter, t.ex vispgrädde, pizza, röd mjölk osv. Måste du äta ta mindre isåfall.

Väldigt enkelt:)


Alexandresen

visa har det enklare att ta på och andra inte



2010-04-20, 22:10:33 URL: http://alexandresen.blogg.se/

Jenny

Hmm röd mjölk? Du skriver recept med 15% fetthalt i creme fraichen, men tycker man ska undvika röd mjölk som innehåller 3% fett? Mjölk dricker iaf inte jag i så stora mängder så att jag blir fet av det...bättre att undvika chipsen & dipen då...

//Jenny



2010-04-22, 10:00:21

Sara

Spännande det där med pp men hur räknar man ut? Hajar inte riktigt. Jag menar om jag äter kyckling med ris exempelvis hur räknar man då ut hur många pp det är?



Jag är själv med i Viktklubb som har lite samma tänkt som Viktväktarna, att allt är tillåtet men i lagom mängd. Precis som du ser jag det som en livsstil och inte en diet. Skillnaden är att vi räknar kcal istället för pp.



2010-04-22, 21:07:34 URL: http://milktonium.blogg.se/

Cecilia

Tänkte bara säga att det inte är fettet som är tjuven utan KOLHYDRATERNA - socker och stärkelse (potatis, spannmål, ris...).

Jag har gått ner 5 kg på ett par månader, BARA genom att äta mindre potatis/ris/bröd... Äter massor med creme fraiche, vispgrädde och smör. Inga problem, bara GOTT! :) hehe. Brukar säga "tack och lov att jag inte är viktväktare"... :) LCHF - mkt bättre kost, även i det långa loppet. Skriv till mig om du har några frågor så ska jag göra mitt bästa för att svara ;) (ps. min blogg handlar inte alls om detta med vikt eller LCHF, men jag kan enkelt nås därigenom eller email).



2010-04-27, 16:11:17 URL: http://www.notesbycecilia.blogspot.com



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?